poniedziałek, 3 marca 2014

Złote Myśli P. Coelho cz. 7.


Jeśli przeszłość cię nie zadowala, zapomnij o niej. Wymyśl sobie inną historię życia i uwierz w nią. Pamiętaj tylko te chwile, kiedy udało ci się dopiąć celu. Poczujesz siłę, by osiągnąć to, czego pragniesz.
PIĄTA GÓRA

***
Tylko ten, kto odkrywa Życie, może odnaleźć skarb.
ALCHEMIK

***
Pierwszym krokiem do uśmiercenia naszych marzeń jest Brak Czasu. Drugim krokiem do uśmiercenia naszych marzeń jest Pewność. Trzecim krokiem do uśmiercenia naszych marzeń jest Spokój.
PAMIĘTNIK MAGA

***
Doświadczenie Dobrej Walki umacnia wojownika światła.
PODRĘCZNIK WOJOWNIKA ŚWIATŁA

***
Bóg, zamykając przed nami drzwi, pozostawia otwarte okno.
KRONIKA. WIGILIJNA BAJKA, MIEJSCE W RAJU

***
Nigdy nie rezygnuj z marzeń. Kieruj się znakami.
ALCHEMIK

***
Kiedy musimy podjąć ważną decyzję, najlepiej zawierzyć intuicji, ponieważ rozum zwykle oddala nas od spełnienia marzeń, przekonując, że jeszcze nie nadeszła odpowiednia chwila. Rozum boi się klęski, podczas gdy intuicja kocha wyzwania.
PRZEMÓWIENIE WYGŁOSZONE W BRAZYLIJSKIEJ AKADEMII LITERATURY

***
Uczeń nie powinien naśladować mistrza, gdyż każdy inaczej postrzega swoje życie, inaczej boryka się z porażkami i w odmienny sposób odnosi zwycięstwa. Nauczać - znaczy pokazywać możliwości. Uczyć się - znaczy dawać sobie szansę.
PAMIĘTNIK MAGA

***
Jakaś siła nas pcha, by zostawić za sobą to, co znane, wygodne i ruszyć na spotkanie wyzwań, wiedząc, że chwała tego świata jest przemijająca? Myślę, że ów impuls to potrzeba znalezienia sensu życia. Przez wiele lat ostatecznej odpowiedzi na to pytanie szukałem w książkach, sztuce, nauce, przemierzając proste, a czasem kręte ścieżki życia. Odkryłem ich wiele. Dziś jestem pewien, że tej odpowiedzi w obecnym życiu nie odnajdziemy. Dopiero na końcu drogi, w chwili gdy znów staniemy przed Stwórcą, dostrzeżemy szanse, jakie były nam dane.
PRZEMÓWIENIE WYGŁOSZONE Z OKAZJI PRZYJĘCIA DO BRAZYLIJSKIEJ AKADEMII LITERATURY

***
Naprzód pcha nas chęć czynienia postępów, a nie zdobyta wiedza.
BRIDA

***
 Zdarzają się chwile, gdy trzeba podjąć ryzyko, zrobić coś szalonego.
NA BRZEGU RZEKI PIEDRY USIADŁAM I PŁAKAŁAM...

***
Muszę wystawić twarz na deszcz, uśmiechać się do mężczyzn, wejść do każdej kawiarni, do której mnie zaproszą. Muszę ucałować mamę, powiedzieć, że ją kocham, wypłakać się na jej ramieniu. Muszę nauczyć się okazywać uczucia, które zawsze we mnie były, choć je ukrywałam.
WERONIKA POSTANAWIA UMRZEĆ

***
Miłość to dzielenie się światem z drugim człowiekiem.
WALKIRIE

***

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz