niedziela, 4 listopada 2012


              Odnalezienie harmonii, ustalenie właściwych proporcji między elementami naszego życia, jest jedynym sposobem na odzyskanie w nim radości, a przede wszystkim poczucia sensu.
            Harmonia życiowa to umiejętność decydowania o kształcie własnego życia; to równowaga między rodziną, karierą i potrzebą rozwoju osobistego; to zachowanie właściwych proporcji między potrzebą sukcesu a troską o związki międzyludzkie, między rzeczami a ludźmi, między „posiadaniem” a „byciem”.
            I nie występuję tu jako osoba, która dotarła do celu i chce pouczać innych, jak mają żyć, ale jako osoba, która wyruszyła na poszukiwanie spokojniejszego, bardziej harmonijnego życia.
            Abraham Maslow twierdzi, że człowiek „podejmuje mądre decyzje życiowe jedynie wówczas,  gdy z odwagą w każdej chwili życia wsłuchuje się w siebie, w swoje własne ja”.  Trzeba mieć czas na to,  by z postulowaną przez Maslowa odwagą stawiać sobie pytania,  które ułatwiają nam podjęcie mądrych decyzji: Czy to, czym się zajmuję, ma dla mnie znaczenie? Czy sprawia mi przyjemność, to co robię? Czy mój rozum nie podpowiada mi czasem, że powinienem inaczej wykorzystywać swój czas? Czy moje serce nie mówi mi, że powinienem zmienić swoje życie?
            Musimy słuchać, naprawdę słuchać swojego serca i rozumu, swoich uczuć i myśli... Laura King i Ed Diener piszą tak: „Liczne badania wskazują,  że osoby szczęśliwe odnoszą sukcesy w wielu różnych sferach życia,  miedzy innymi w małżeństwie, w przyjaźni, w pracy, a także pod względem uzyskiwania dochodów i stanu zdrowia.”
             Jedna osoba tworzy nadzieję i klucz, który otwiera wszystko i wprawia w ruch. Ta jedna osoba to TY. TY powodujesz różnicę, to TY sprawiasz,  aby tak się stało,  to TY musisz podjąć decyzję,  czy weźmiesz los w swoje ręce…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz